کوچینگ تجارت الکترونیکی با دکتر احمد افخمی

کوچینگ تجارت الکترونیکی (e-commerce coaching)

سرفصل مطالب

کوچ (مربی) تجارت الکترونیکی کیست؟

یک مربی تجارت الکترونیکی (کوچ تجارت الکترونیکی) به شما کمک می کند تا با توانمندسازی شما قبل از ورود کسب و کار خود به فضای مجازی و همچنین در حین فعالیت در آن، بهترین انتخابها را داشته باشید. این مربی شما را در مواردی مانند انتخاب مدل کسب و کار الکترونیکی مناسب، استخدام و تربیت نیروهای توانمند، تحلیل فضای کسب و کار و دیجیتال مارکتینگ آموزش داده و قدم به قدم شما را در این مسیر پر فراز و نشیب همراهی می نماید. به طور خلاصه، کوچینگ تجارت الکترونیکی یک سرویس شخصی سازی شده برای راه اندازی یا بهینه سازی کسب و کار آنلاین شماست.

زندگی در قرن بیست و یکم به سرعت به پیش می‌رود و با هر فناوری جدید، توانایی شما را برای یادگیری و سازگاری با آن به چالش می کشد. این امر به ویژه در تجارت چشم گیرتر است و در آن هر روز موضوعات جدیدی برای یادگیری به وجود می آید. اگر به مدت 5، 10 یا 20 سال است که یک کسب و کار را اداره می کنید، احتمالا در حال حاضر بیشتر عمر خود را صرف یادگیری و سازگاری برای رسیدن به موفقیت کرده اید. این می تواند حتی برای انعطاف پذیرترین حرفه ای ها خسته کننده باشد. باید بدانید هیچ میانبر واقعی برای یادگیری وجود ندارد. اما شواهد زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد یادگیری با کوچ اختصاصی سریع‌تر و مؤثرتر است. به‌ویژه کوچی که آموزش‌های خود را با نیازهای شما تنظیم می‌نماید.

چه موقع نیاز به مربی تجارت الکترونیکی داریم؟

اگر یکی از مشکلات زیر را داشته باشید، شما نیازمند داشتن یک مربی تجارت الکترونیک می باشید:

  • قصد راه اندازی یک کسب وکار اینترنتی را دارید ولی نمی دانید چه طور باید آن را شروع کنید.
  • فروشگاه اینترنتی شما ترافیک ورودی ندارد.
  • هرینه تبلیغات شما تبدیل به درآمد نشده است. 
  • وب سایت شما بازدید کننده زیادی دارد اما از شما خرید نمی کنند.
  • در شبکه های اجتماعی فعالیت زیادی انجام می دهید اما فروش ندارید.
  • از آزمون و خطا در کسب و کار خود خسته شده اید.
  • نیاز خود را می دانید اما فرصت یادگیری ندارید.
مربی گری

چه کسی می تواند مربی تجارت الکترونیکی شما باشد؟

اگر قبلاً فروش آنلاین را تجربه کرده باشید، می‌دانید که گاهی اوقات راه‌اندازی یک کسب‌وکار الکترونیکی می‌تواند شبیه به بازی موش و چکش باشد. خیلی اوقات لحظه ای که شما یک مشکل را حل می کنید، مشکل دیگری سر زشت خود را نشان می دهد. بنابراین آنچه شما نیاز دارید کسی است که بتواند مشکلات را شناسایی و حل کند، کسی که بفهمد چگونه تغییر در یک نقطه می تواند بر ابعاد دیگر تأثیر گذار باشد.

فرآیند کوچینگ تنها همکاری با شخصی برای ساخت یک وب سایت برای شما نیست. در این راه شما نیاز به شخصی نیاز دارید که تمام فرایندهای تجارت الکترونیک (مانند انتخاب استراتژی، مدل سازی تجاری آنلاین، طراحی و ساخت کسب و کار آنلاین، دیجیتال مارکتینگ و…) تسلط داشته و سابقه اجرای آنها را داشته باشد. البته این تسلط علمی و اجرایی کفایت نمی کند و یک کوچ موفق باید سابقه آموزش داشته تا بتواند داشته هایش را به خوبی به شما منتقل نماید.

فرایند کوچینگ تجارت الکترونیکی چگونه است؟

فرآیند کوچینگ در مورد در مورد بهینه سازی کامل سرمایه گذاری شما در کسب و کارتان است. کوچینگ به معنای کار با کارشناس تجارت الکترونیک است که تمام جنبه های کسب و کار شما را درک می کند. کسی که به صحبتهای شما گوش داده و طیف وسیعی از ابزارها را برای حل مشکلات خاص شما ارائه می دهد.

به عنوان مثال، اگر سایت شما به اندازه رقبا حرفه ای به نظر نمی رسد، مربی تجارت الکترونیکی شما در برندسازی با شما همکاری می کند. اگر ترافیک کم مشکل ساز باشد، وی در سئو با شما کار خواهد کرد. اگر ترافیک بالا اما تبدیل کم می بینید، مربی تجارت الکترونیکی شما در عملکرد سایت به شما راهکار ارائه خواهد کرد.

ممکن است در هر مرحله برای فروش آنلاین نیازی به کمک نداشته باشید، اما یک مربی می تواند کسب و کار شما را ارزیابی کرده و در هر زمینه ای که بتواند تفاوت ایجاد کند به شما کمک نماید.

کوچینگ تجارت الکترونیکی

تفاوت تجارت الکترونیکی و دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ (بازاریابی دیجیتال یا بازاریابی اینترنتی) شامل همه ابزارها و فعالیت‌هایی است که برای بازاریابی محصولات و خدمات در بستر دیجیتال (وب، اینترنت، موبایل یا سایر ابزارهای دیجیتال) مورد استفاده قرار می‌گیرند. در واقع می توان دیجیتال مارکتینگ را ابزاری برای موفقیت تجارت الکترونیکی (و همچنین تجارت در بستر فیزیکی) دانست. بنابراین در آموزش تجارت الکترونیکی به مباحث گسترده تری از دیجیتال مارکتینگ، مانند استراتژی، مدل تجاری، مدل درآمدی و زیر ساختها پرداخته می شود.

اسکرول به بالا